Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого ⚖ Головна ⓘ Довiдка
Авторизацiя
Прiзвище (укр.)
N Читацького квитка
 

Бази даних


Е-картотека "Публікації вчених НЮУ ім. Ярослава Мудрого в Scopus" - результати пошуку

Вид пошуку

  • Власна база даних
  • Більше 728 000 документів: книги, статті, збірники наукових праць, рідкісні видання, дисертації, автореферати
  • Створюється з 1999 року
  • Легкий, зручний, багатоаспектний інформаційний пошук
  • Можливість цілодобово працювати з інформаційним контентом
  • Електронне замовлення книг дистанційно
Область поиска
 Найдено в других БД:Eлектронний каталог (46)
Формат представлення знайдених документів :
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Пошуковий запит: 

(<.>U=811.111<.>)

Загальна кількість знайденихдокументів : 2
Показані документи с 1 по 2
1.
Pelepeychenko, L. .
    Cognitive dissonance as factor of influence in American courtroom discourse [Текст] / L. Pelepeychenko, Y. Zatsnyi, M. Zaitseva // Linguistics and Culture Review. - 2021. - Vol. 5. - P. 173-186. - Припинена індексація 01.04.2022
   Перевод заглавия: Когнітивний дисонанс як фактор впливу в американському дискурсі суду
УДК
РУБ DOI: 10.37028/lingcure.v5nS3.1497

Аннотация: The article reveals the specificity of cognitive dissonance in courtroom discourse as one of the mechanisms of communicative influence on the recipients. Two types of the phenomenon in question are grounded: dissonance caused by real-life facts, which include the nature of the crime itself, and dissonance artificially created by the prosecutor and the defense lawyer to persuasively influence the jury and the judge. Common is the use of a narrative as a persuasive, arousing the associative activity of the recipients by contrasting the axiological features of the concepts; combining elements of rational and emotional communicative influence. Distinctive features include the communicative strategies and tactics used by speakers and the choice of concepts around which communicative influence is modeled. The speeches of the prosecutor and the defense lawyer represent a kind of battle of narratives and a contest of cognitive dissonance. The research results in the following findings: the narrative that not only causes cognitive dissonance but also implicitly presents a way to overcome psychological discomfort and harmonize elements of the cognitive structure in the minds of the recipients wins. The influential power of cognitive dissonance is determined by communicative strategies, tactics, moves, and the successful choice of linguistic means of their representation.

Текст - 0 байт
Текст

Найти похожие

2.
Yekimov, S.
    Application of the project method for teaching a foreign language to future railway transport engineers [Текст] / S. Yekimov, T. M. Mishenina, V. Nianko, T. M. Ridel, O. Lysytska // AIP Conference Proceedings : Scientific Conference on Railway Transport and Engineering, RTE 2021. - 2021. - Vol. 2389, Iss. 1. - Ст. 100014
УДК
РУБ DOI: 10.1063/5.0063508

Аннотация: The use of project-based learning allows students to reduce their dependence on the teacher through their self-study and self-realization. The main advantage of using project-based learning is the updating of previously acquired knowledge and obtaining new ones. During the implementation of the project, students share responsibilities and roles among themselves and coordinate their actions towards achieving the final common goal. This study attempts to justify the use of project methods in the process of teaching foreign languages to students of the preparatory department of the Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan. Students show great interest when using the project methodology. In the course of project implementation, students acquire various skills that will be useful for them in their subsequent professional activities. This helps to motivate them to learn foreign languages. The difference between the project methodology and traditional teaching methods allows you to establish a partnership between the student and the teacher.

Анотація - 0 байт
Анотація

Найти похожие

 

Умовні позначення місця знаходження

3_пов.(ЗПІ) – зала правової інформації, НБК

4_пов.(НАб) – абонемент наукової літератури, НБК

4_пов.(ДБФ) – довідково-бібліографічний фонд, НБК

5_пов.(З/П) – зала періодичних видань, НБК

6_пов.(АХЛ) – абонемент художньої літератури, НБК

6_пов.(ЗІЛ) – зала літератури іноземними мовами, НБК

7_пов.(Хр) – книгосховище, НБК

8_пов.(РК) – книгосховище рідкісних видань та дисертацій, НБК

НБВ – інформаційно-бібліографічний відділ, НБК, 7 поверх

Ст.Аб. – студентський абонемент, НБК, 5 поверх

Філ №1 – філія № 1 (вул. Динамівська, 4)

Філ №2 – філія № 2 (вул. Григорія Сковороди, 106)

Полт. фак. – Полтавський юридичний інститут, м. Полтава